KJØPSVILKÅR

Allmänna villkor

 KJØPSVILKÅR

1.Pris
Ved bekreftet bestilling kan prisene endres av omstendigheter som Bjeffehalsband.no ikke rår over, f.eks. vesentlig endrede råvarepriser, valutaendringer eller endret mva. Fraktkostnader blir lagt til i henhold til informasjonen under fliken Frakt & Returer. Samtlige artikler sendes fra Sverige. Mva og tollavgifter kan være på prisen.
2.Kjøp
Ved bestilling fullføres kjøpsavtalen først når Bjeffehalsband.no bekrefter bestillingen gjennom en bestillingsbekreftelse per e-post. Bestillingsbekreftelsen genereres automatisk av vår database uten manuelt tilsyn. Ved eventuelle feil i f.eks. angitte priser, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid.
3.Leveringstid og transport
Produktene sendes normalt til ditt nærmeste postkontor som informerer deg per brev eller SMS når produktet kan hentes. Leveringstiden står i beskrivelsen av hvert produkt i nettbutikken. Hvis forsinkelser oppstår vil du bli opplyst om dette per e-post. Vi gjør alltid vårt beste for å gjennomføre din bestilling. Det kan oppstå hendelser som gjør det umulig for oss å fullføre din bestilling, for eksempel hvis en leverandør ikke kan oppfylle sine forpliktelser til oss.
4.Risiko ved transport / Feil ved levering / Retur
Vi står for transportrisikoen fra vårt lager til deg (dvs. skadet eller forsvunnet vare). Du står for risikoen ved eventuell retur til oss. Skulle noe være feil med leveransen, feil eller skader på varen, feil vare eller feil antall varer, kontakter du vår kundeservice. Feilen skal være rapportert til oss senest to dager etter at varen ble mottatt. Rapporter som kommer senere enn dette blir ikke tatt hensyn til. Bjeffehalsband.no står for alle kostnader, inkludert transport ved godkjent reklamasjon.
Ved retur må du kontakte vår kundeservice for å få et returnummer og en returseddel. Det er ditt ansvar at varen kommer uskadet til oss. Pass derfor på at varen pakkes godt inn i originalforpakning eller tilsvarende. Returen er ikke godkjent før vi har kontrollert varen. Ved godkjent retur tilbakebetales summen på samme måte som betalingen ble gjort. Ble betalingen gjort med kredittkort vil samme kontonummer krediteres. Tilbakebetalingen skjer så fort godkjent retur er mottatt.

Varer som ikke er godkjent for retur returneres og frakt debiteres. Varer som kommer i retur uten gyldig returnummer returneres til kunden og frakt debiteres.

Bjeffehalsband.no.se forplikter seg til alltid å følge ARNs (Allmänna Reklamationsnämndens) anbefalinger.

5.Uavhentet pakke
Bestilte, men uavhentede pakker debiteres for full frakt og returfrakt samt 395,- SEK inkludert mva. for våre kostnader. Spesialbestilte varer debiteres for full verdi samt frakt og returfrakt.
6.Betaling
Bjeffehalsband.no håndterer sikre kortbetalinger i samarbeid med DIBS, Visa og MasterCard. Kortbetaling er trygt for deg som kunde. Din kortinformasjon deles ikke med salgsforetaket. De blir sendt kryptert via DIBS direkte til din bank. For din sikkerhet dekkes du også av bankens forsikring ved ukorrekt debitering. Forsikringen gjelder også om salgsforetaket går i likvidasjon eller går konkurs. Ved mistanke om ukorrekt kortkjøp stoppes betalingen av banken, det er derfor viktig at du følger instruksjonene nøye og oppgir korrekt informasjon ved betaling. Vi følger den svenske Distansköplagen, og ved gjennomført kortbetaling reserveres kjøpesummen på din konto. Vi aksepterer VISA og Mastercard. Ingen ekstra avgift tilkommer ved betaling med kort.
Bjeffehalsband.no håndterer direktebetaling fra nettbank i samarbeid med Payson. Hvis du er tilsluttet en internettbank hos SEB, Nordea, Handelsbanken eller Swedbank, så kan du velge dette alternativet i stedet for kortbetaling, og da betaler du direkte fra din nettbank.
Bjeffehalsband.no håndterer Paysonbetalinger i samarbeid med Payson. Hvis du er Paysonmedlem kan du betale direkte med utestående saldo.
Bjeffehalsband.no håndterer fakturaer i samarbeid med Sveawebpay. Har du et svensk personnummer eller organisasjonsnummer kan du få tilsendt faktura og betale i ettertid. For håndteringskostnadene ved fakturering tar vi en avgift på 29,- SEK. Sveawebpay håndterer vår fakturering. Har du spørsmål angående fakturering er du velkommen til å kontakte Sveawebpay på telefon +46 (0)8 – 514 931 13. Når du velger faktura som betalingsmetode i kassen kommer en vanlig kredittvurdering til å bli gjennomført. Dette innebærer at Sveawebpay innhenter kredittopplysninger. Ved betalingspåminnelse tilkommer en avgift på 50,- kroner samt strafferenter i henhold til renteloven. Ved inkasso tilkommer inkassoforetakets kostnader og avgifter.
7.Garanti
Naturligvis har du garanti på alle produkter du kjøper fra oss. Garantien gjelder i 2 år fra den datoen da varen ble levert.
Som privatperson beskyttes du også av den svenske Forbrukerkjøpsloven, noe som innebærer at du har reklamasjonsrett i ett år. For øvrig gjelder svensk kjøpslov.

Les mer på Konsumentverkets hjemmeside: www.konsumentverket.se

Påberoper kunden seg garanti, og det viser seg at feilen kommer av ytre påvirkning og derfor ikke dekkes av garantien, står kunden for eventuelle reparasjonskostnader. Vårt autoriserte personale kommer i første omgang til å avgjøre om feilen skyldes feil ved produksjon eller ytre påvirkning etter at varen nådde kunden. Kunden står for fraktkostnader hvis kunden påberoper seg garanti.

8.Angrerett / Fornøyd kunde-garanti / Åpent kjøp i 30 dager
Som privatperson har du 14 dagers åpent kjøpt på alle lagervarer. Du kan altså returnere varen innen 14 dager fra varen ble levert og få pengene tilbake. Varen skal være i uforandret stand, dvs. ikke brukt. Varen skal sendes i retur i originalforpakningen eller tilsvarende. For annet, les under rubrikken Retur. Kunden står for frakt og returfrakt. Åpent kjøpt gjelder kun ved leveranse innen EU og ved spesialbestillinger. Åpen kjøp gjelder ikke for bedrifter.
9.Reklamasjon
Ved feil med din leveranse, feil eller skade på en vare, feil vare eller feil antall varer, kontakt vår kundeservice. Feilen må være rapportert til oss senest to dager etter at varen er mottatt, rapporteringer etter dette vil ikke bli tatt hensyn til. Fastingshalsband.se står for alle kostnader inkludert transport ved godkjent retur.

Bjeffehalsband.no forplikter seg til alltid å følge ARNs (Allmänna Reklamationsnämndens) anbefalinger.

10. Personvern, sikkerhet & personopplysninger
Når du legger inn din bestilling hos oss, oppgir du dine personopplysninger som navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker din informasjon i vårt selskap for å oppfylle våre forpliktelser til deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon som vi har med deg via e-post, for å kunne holde det servicenivå som du forventer av oss. Bjeffehalsband.no kommer ikke til å gi ut dine personopplysninger til en tredje part. Hvis du vil ha vårt nyhetsbrev, kommer vi til å sende informasjon og produkttilbud til deg via e-post. Du kan enkelt avbestille via din kundekonto eller ved å kontakte oss i Bjeffehalsband.no. I henhold til den svenske Personuppgiftlagen har du rett til å få utlevert den informasjonen vi har registrert på deg. Hvis den er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant kan du begjære at informasjonen skal rettes eller fjernes. Kontakt oss i så fall via e-post: shop@fastinghalsband.se
11. Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra en nettside, f.eks. Bjeffehalsban.no, til din data der den lagres enten i minnet (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Cookies brukes blant annet til å lagre innloggingsinformasjon og din handlevogn når du surfer rundt hos oss. Hvis din nettleser er innstilt til ikke å akseptere cookies kommer du ikke til å ha mulighet til å foreta noen bestilling fra våre sider. Du kan endre dette enkelt under innstillinger i din nettleser. Merk at vi ikke bruker cookies til å lagre personlig informasjon om deg.

Har du øvrige spørsmål angående vilkår og lover, kan du besøke konsumentverkets nettside: www.konsumentverket.se